N-VA Kruibeke ziet opportuniteit in aankoop site Duc d'O

Op 2 december 2017, over deze onderwerpen: Duc d'O, Ruimtelijke ordening

De site van de voormalige chocoladefabriek Duc d’O staat momenteel te koop.

N-VA Kruibeke acht de aankoop ervan wenselijk. Op de gemeenteraad van 27.11.2017 heeft onze fractie de gemeenteraad verzocht dit ernstig in overweging te willen nemen.

De gemeente Kruibeke heeft nood aan geschikte locaties voor jeugd- en sportinfrastructuur, een polyvalente zaal voor fuiven en culturele evenementen, enz. De inplanting ervan gebeurt nu steeds op locaties waar een woonwijk is gevestigd. De bewoners en hun omgeving worden op die manier geconfronteerd met een toevloed aan allerlei hinder. Voorbeeld hiervan is de omgeving rond Sportcomplex ‘De Dulpop’.

Geschikte locaties zijn schaars in de gemeente. De site van Duc d’O is in dat opzicht zeer waardevol en uniek en biedt volgens N-VA een eenmalige kans die de gemeente niet mag laten liggen.

In het verleden was hier reeds grote bedrijvigheid waardoor eventueel te verwachten bijkomende hinder verwaarloosbaar is. Bovendien bestrijkt de site een enorme oppervlakte, relatief centraal gelegen tussen de verschillende deelgemeenten. Ze is makkelijk bereikbaar voor motorisch verkeer langs de gewestweg en voor fietsers langs de achterzijde via de Polders van Kruibeke, waardoor ze op een veilige manier de drukke hoofdbaan vermijden. Bovendien is er een halte voor het openbaar vervoer vlak aan de toegang.

N-VA Kruibeke meent dat dit dossier prioritair is. Budgettair absoluut te verkiezen boven de bouw van een nieuw gemeentehuis. De aankoop van Duc d’O zou pas ten goede komen aan ALLE Kruibekenaren.

Hoe waardevol vond je dit artikel?