Verkiezingen

Op 8 september 2012

De verkiezingen komen eraan.

Liefste dorpsgenoten, u hebt het misschien al gemerkt maar de gemeente- en provincieraadsverkiezingen staan voor de deur.

Alle partijen beginnen stilaan aan hun campagne. De stijlen verschillen, er zijn er die u bestoken met artikels, teksten, foto’s en ideeën, er zijn er die afwachten en er zijn er die nog ver van klaar zijn met hun lijstvorming en hun programma.

Dat het een spannende strijd zal worden in onze gemeente staat nu al vast. Verschillende traditionele partijen hebben zich samengevoegd onder één noemer, nieuwe partijen werden opgericht, oude partijen kregen een nieuwe naam, enkel de CD&V bleef zijn eigen oude naam en streken trouw.

Wat moeten we verwachten van een cocktail van rood, blauw en groen, waarmee zal Kruibeke Plus ons verrassen, weet Kruibeeks belang misschien hoe het verder moet of zal de CD&V origineel uit de hoek komen?

Ik denk het niet. Alle voorgaande jaren is er veel geblaat maar weinig wol geweest. Concrete oplossingen voor acute problemen in moeilijke tijden hadden ze niet.

De CD&V die deze legislatuur eigenlijk een coalitiepartner had moeten zijn heeft van in het begin de bruggen opgeblazen en eerder oppositie binnen de meerderheid gespeeld dan een loyale partner te zijn. Dit met één doel, raad D.E.N.E.R.T. en nu N-VA moet kapot met de burgemeester op kop. Ze hebben dit trouwens in de nationale politiek al eens bewezen. Een jarenlange persoonlijke vete heeft ervoor gezorgd dat de gemeente heel wat mis is gelopen en we willen u dit niet onthouden. U leest hierover later meer.

Onze campagne komt nu op gang. Onder de vlag van de N-VA zullen we woord houden. Onze voorstellen zullen nagels met koppen slaan, geen loze beloften, geen onhaalbare kaarten maar realistische en originele oplossingen voor de problemen van deze tijd.

Ik nodig u dan ook uit om de komende weken onze standpunten te ontdekken zodat u uw mening kan vormen.

Maar wat vooral nodig is, is uw steun, uw geloof in onze groep en op 14 oktober aanstaande uw stem, want elke stem telt.

Dimitri Van Laere

Uw voorzitter