Bouw Jeugdlokalen Rupelmonde

Op 22 mei 2018, over deze onderwerpen: Jeugd, Ruimtelijke ordening

Na veel verkiezingsbeloften was er gedurende de laatste 6 jaar een algehele stilstand inzake de bouw van jeugdlokalen in Rupelmonde.

Nu zal er op de valreep een omgevingsvergunning worden aangevraagd voor het bouwen van lokalen op gronden die toebehoren aan het OCMW.

N-VA Kruibeke heeft reeds lang geleden haar bedenkingen geuit bij het bouwen van deze jeugdlokalen op of in de nabijheid van een oude stortplaats. Het saneren van dit oud stort vindt onze ‘groene’ burgemeester niet nodig. Hij begeeft zich hierbij op glad ijs als hij verwijst naar de uitgevoerde bodemonderzoeken waaruit niet met zekerheid kan worden gesteld dat er geen risico is om de kinderen op deze gronden veilig te laten spelen.

Wij vinden de inplanting op deze plaats van de jeugdlokalen totaal onverantwoord en dit, terwijl er gepaste gronden elders aanwezig zijn. We denken hierbij aan de gronden gelegen op de CNR-site of eventueel in de buurt van het Eilandje. Blijkbaar moet er toch nog vlug voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen iets ‘gerealiseerd’ worden.