FONS DE LAET is niet meer...

Op 25 mei 2018

Donderdag 24 mei 2018 vernamen we het overlijden van Fons De Laet.

Fons was decennialang een bijzonder trouw en gedreven lid van de Volksunie en nadien van de N-VA. Daarnaast was hij een echte volksvriend, voortdurend op de rits, graag onder de mensen. Hij kende iedereen en iedereen kende hem.

Zijn inzet was onvermoeibaar voor zijn gezin, zijn kinderen, zijn kleinkinderen, zijn wasserij, zijn partij, zijn Rupelmonde…het lag hem allemaal zeer na aan het hart. Hij zette zich in voor talloze verenigingen. In de tijd van ‘zijn’ wasserij verzorgde hij het vervoer van de scouts van en naar de kampplaats. Hij laadde de camion dan ook nog eens vol met voedingswaren, speel- en snoepgoed.

Op jaarvergaderingen en bijeenkomsten van diverse verenigingen deelde hij onbaatzuchtig geschenken en prijzen uit, wat hem de speelse bijnaam “Fons Makro” bezorgde, waarbij Makro zeker ook gelezen mag worden in de betekenis van ‘een groot hart’.

Hij zetelde een aantal jaren in de gemeenteraad van Rupelmonde als vertegenwoordiger van de Volksunie. Op zijn ‘gekende’ manier deed hij daar meermaals boude en radicale uitspraken, die hem niet altijd in dank werden afgenomen.

In de Gewestelijke Maatschappij voor Huisvesting was hij jarenlang de vertegenwoordiger van de gemeente Kruibeke. Hij liep er de deur plat om voor mensen in nood een woordje te doen of om te informeren naar de stand van zaken van de lopende projecten in Kruibeke. Iedereen bij de huisvestingsmaatschappij kende hem. Bij problemen was men altijd bereid om samen met hem naar een oplossing te zoeken.

Hij overleed donderdagmorgen in WZC ‘Poldervliet’ waar hij, samen met zijn vrouw Julia, sedert enkele maanden verbleef.

Wij zullen Fons missen maar blijven vooral dankbaar voor zijn jarenlange inzet en trouw aan de Volksunie en de N-VA.
Wij bieden zijn echtgenote Julia, zijn dochters Marleen en Mia en de hele familie onze zeer oprechte blijken van deelneming aan.